BOLDOGSÁGÓRA

pexels-pavel-danilyuk-8422148

A program kiemelt küldetése, hogy a pozitív pszichológia eredményeire építve adjon ötleteket és módszertani segítséget a boldogságra való képesség fejlesztéséhez az óvodás és iskolás korosztály számára.

A boldogságórákon részt vett tanulók optimistábbak, magabiztosabbak és kitartóbbak, mint kortársaik, javulnak a tanulási eredményeik, szociálisan érzékenyebbek és pozitív önismerettel rendelkeznek.
Véleményem szerint a tantárgyi tudáson kívül az is legalább olyan fontos, hogy személyiségük kiteljesedjen. A pszichológiai kutatások szerint a boldogság 50%-ban múlik az örökölt génektől, 10% az életkörülmények és a maradék 40% az akaraton, a hozzáálláson múlik. Tehát a boldogsághoz vezető életszemlélet tanulható! Ha ez így van, akkor ez egy óriási lehetőség van a pedagógus kezében, aki a gyerekkel tölt napi több órát. Ez egy olyan esély, amit nem szabad kihagyni. Megerősödik a gyermek önbizalma és pozitív szemlélet hatja át a gondolkodását, ami legalább olyan fontos, mint a tantárgyi tudás.

Tanítványaim egyik kedvenc játéka a „meleg zuhany”. Az egyik tanuló leül egy székre a tábla elé háttal az osztálynak, ő fogja kapni a meleg zuhanyt. A többiek jelentkeznek és megfogalmazzák, hogy milyen jó tulajdonságai vannak a „zuhanyozónak”, mindenki mondata így kezdődik, hogy „azt szeretem benned, hogy…”. Természetesen nem akarják abbahagyni ezt a játékot, ezért a következő egy-két napban mindenki sorra szokott kerülni, mert a gyerekek szavaival élve nagyon szívmelengető érzés. Számomra egy óriási pozitív élmény volt, amikor nyelvtanórán az volt a feladat, hogy mindenki mondjon magáról egy melléknevet, majd utána a padtársáról is, és csak pozitív tulajdonságok hangoztak el.

A Boldogságórák csökkentik a tanulók szorongását, miközben erősíti önbizalmukat. Így nemcsak kiegyensúlyozottabbá válnak a gyerekek, de az iskolában is jobban teljesítenek.

TÉMAKÖRÖK:

pexels-yan-krukov-8613117

lépjen velünk kapcsolatba

Örömmel válaszolunk bármilyen felmerülő kérdésre!