BOLDOG ISKOLÁS Tehetségfejlesztő Központ

óvoda- iskola átmenet

FIGYELEM FEJLESZTÉSE

A figyelem kiemelkedő jelentőségű képesség, mert e nélkül nem működhet hatékonyan egyetlen intellektuális képesség sem, azaz figyelem nélkül elképzelhetetlen a hatékony tanulási folyamat. A figyelem gyakorlással jól fejleszthető.

A FIGYELEM TERJEDELME: ez abban nyilvánul meg, hogy hány tárgyra tudunk egy adott pillanatban figyelni. Minél több információt tudunk befogadni egy adott időegységben, annál intenzívebb lehet tanulásunk, tehát alapvető ennek fejlesztése.

pexels-anna-shvets-11286109
pexels-anna-shvets-11286162

FINOMMOTORIKA FEJLESZTÉSE

A finommotorika fejlesztése a nagycsoportos óvodások számára egy fontos terület, amivel foglalkozni kell. Manapság a digitalizáció korában a gyerekek kevesebbet rajzolnak, kézműveskednek, így sokan 6 éves korban még nem rendelkeznek kellő fejlettséggel ezen a területen. Sok szülő elintézi annyival, hogy ” az én gyerekem nem szeret rajzolni”, pedig nem csupán rajzolással fejleszthető. Érdemes néhány perces játékos gyakorlással foglalkozni ezzel a témával, hisz nem mindegy, hogy gyermekünk majd az iskolában, az írás órákon sikereket, vagy kudarcokat él meg.

ISKOLAÉRETTSÉG

Az óvodás korú gyermekek szüleit, pontosabban a tudatos szülőket nem az iskolaválasztás előtti hetekben, hanem már jóval korábban elkezdi foglalkoztatni az iskolakezdés, iskolaérettség kérdése. Az erre való felkészülés, már sokkal korábban, a közös játékok, a meseolvasás alkalmával kezdődik. Az iskolaérettség egy alkalmasságot jelent, ami magában foglalja a fizikai adottságokat, az értelmi képességeket, és e mellett azt is, hogy érett-e érzelmileg és szociálisan az iskolára a gyermek.

pexels-andrea-piacquadio-3755511
pexels-yan-krukov-8613117

az EMLÉKEZET FEJLESZTÉSE

A figyelem és memória az életkorral természetes módon is fejlődik: a csecsemők- és totyogók figyelme még könnyen elterelődik, az óvodások már hosszabb ideig képesek egy mesére vagy játékra koncentrálni. Az iskolában pedig már a 45 perces tanórákat kell figyelemmel követni. A mai zajos világban azonban sok gyereknél okoz gondot a figyelem irányításának képessége. A háttérzaj, az okostelefon jelzéseinek hangja, a mesék közben felbukkanó reklámok mind azt jelzik, hogy vizuálisan és akusztikusan is sokkal több inger éri a gyerekeket. A figyelem- és memória fejlesztés azonban nemcsak az életkor függvénye, hanem tanulható képesség is. 

BOLDOGSÁGÓRA

A program kiemelt küldetése, hogy a pozitív pszichológia eredményeire építve adjon ötleteket és módszertani segítséget a boldogságra való képesség fejlesztéséhez az óvodás és iskolás korosztály számára.

A boldogságórákon részt vett tanulók optimistábbak, magabiztosabbak és kitartóbbak, mint kortársaik, javulnak a tanulási eredményeik, szociálisan érzékenyebbek és pozitív önismerettel rendelkeznek.
Véleményem szerint a tantárgyi tudáson kívül az is legalább olyan fontos, hogy személyiségük kiteljesedjen.

pexels-artem-podrez-8087870
pexels-yan-krukov-8613101

A SZÓKINCS FEJLESZTÉSE

„A mese az az ábécéskönyv, amelyből a gyermek megtanul saját lelkében olvasni.”

Bruno Bettelheim amerikai gyermekpszichológus,és író fogalmazta meg így a mese fontosságát. A legjobb, ha a szülő mesél a gyereknek, e mellett több érv is szól. Egyrészt a későbbi olvasástanulást is kedvezően befolyásolja, hiszen így a gyermek nem készen kapja a mese képeit (mint a televízióban vagy a neten), hanem neki kell elképzelnie, a fantáziája segítségével megalkotnia. E mellett, ha van a mesében a gyermek számára ismeretlen szó, azt a szülő megmagyarázhatja, így bővül a szókincse.

lépjen velünk kapcsolatba

Telefon

+3630 654 2908

E-mail

schussler570@gmail.com