óvónő, tanítónő, boldogságóra oktató
Schüssler Mónika
Megálmodtam, megcsinálom….
Egy imádott lánygyermekem van, akinek nevelése kapcsán már kiskorától kezdve fontos volt számomra, hogy mindig az életkorának megfelelő módon segítsem. Minél több mindent ki tudjon próbálni, megtaláljuk miben jó, miben tehetséges és kihozza magából a legtöbbet. Természetesen mindezt úgy, hogy megélje a gyermekévek felhőtlenségét is. Mindeközben rengeteg kérdés merült fel bennem. Biztos jól csinálom? Menjen 6 évesen iskolába? Melyik iskolába? Váltsunk iskolát? Ez a sport biztos az ő sportja? Hogyan és milyen mértékben segítsem őt, hogy közben az önállóság felé vezető úton is elindítsam?
Nehéz kérdések és kétségek ezek egy anya számára! Most 13 éves, azt gondolom megtalálta a helyét, és éli a 13 évesek egyáltalán nem könnyű, de boldog mindennapjait. Bár tökéletes anya nem vagyok, de igyekszem elég jó anya lenni. Nem is olyan egyszerű! Persze nekünk is vannak vitáink, kétségeink, mint mindenkinek!
Anyai létemmel párhuzamosan tanítóként néhány éve érlelődik bennem, hogy nagyon szeretek az óvoda-iskola átmenet témakörével foglalkozni, és ebben sokat tudnék segíteni szülőtársaimnak, hiszen nekem óvónői és tanítónői végzettséggel is rengeteg kétségem volt édesanyaként, és tudom, hogy jól jön a segítség. Boldogságórákat is tartok, melyek során sok ismeretet szereztem a pozitív pszichológiáról, ezekkel szeretnék minél több szülőnek, kapaszkodót, módszereket adni. 26 évet töltöttem a pályán, így van rálátásom, tapasztalatom a témában.
Így jött létre a BOLDOG ISKOLÁS Tehetségfejlesztő Központ. Megálmodtam, megcsináltuk!
1999 őszétől, jelenleg is a Szegedi Vörösmarty Mihály Általános Iskolában tanítok. Az első évben napközis tanítóként, azóta osztályfőnökként tevékenykedem. Két évig az alsós munkaközösség vezetőjeként kipróbáltam vezetői képességeimet is.
Óvoda-iskola átmenet és a játékosság témakörök fontosak nekem, úgy is mondhatnám, hogy ez a két terület a „szívem csücske”. Óvodapedagógus és tanítói diplomával is rendelkezem. Sok éves szakmai a tapasztalatom is lehetővé teszi, hogy kamatoztassam eddigi tudásom, s ezzel megkönnyítsem az 1. osztályos gyermekek számára az óvoda –iskola átmenetet. Hiszen ez egy nagy mérföldkő a gyermek és a család életében is, sok kérdés merül fel ilyenkor a szülőkben.
A Boldog iskola programhoz 2017-ben az én kezdeményezésemre csatlakozott intézményünk. Nagyon örültem ennek, hiszen mindent tanítunk a gyermekeknek, csak azt nem, hogy hogyan legyünk boldogok. Véleményem szerint a tantárgyi tudáson kívül az is legalább olyan fontos, hogy személyiségük kiteljesedjen. A pszichológiai kutatások szerint a boldogság 50%-ban múlik az örökölt génektől, 10% az életkörülményektől és a maradék 40% az akaraton, a hozzáálláson múlik. Tehát a boldogsághoz vezető életszemlélet tanulható! Ha ez így van, akkor egy óriási lehetőség van a pedagógus kezében, aki a gyerekkel tölt napi több órát. Ez egy olyan esély, amit nem szabad kihagyni. Ez által megerősödik az önbizalma a gyermeknek és pozitív szemlélet hatja át a gondolkodását, ami legalább olyan fontos, mint a tantárgyi tudás. Szerintem a jó iskola, ahol felkeltik a gyerek érdeklődését, kíváncsiságát, sok pozitív élmény éri, szeretet és pozitív társas kapcsolatok veszik körül. Hitvallásom, hogy a jó tanító fontos jellemzője, hogy bizalmi légkör veszi körül, gondoskodó, figyelő. Sok pozitív élményt ad tanítványainak. Szabó Magda, egyik kedvenc íróm mondta: „Én azt hiszem, hogy gyereket csak úgy lehet nevelni, ha az ember megtiszteli azzal, hogy komolyan veszi.”